Totalt antall sidevisninger

torsdag 21. april 2016

Mye forandrer seg.....del 2....

Da fortsetter jeg der jeg slapp......Fatter hadde vært på avrusning og det var på tide han skulle hilse på Loke for første gang og i edru tilstand.
Jeg har har en alternativ tro, jeg tilhører et lite trosammfunn som heter åsatrofelleskapet bifrost, der vi tror på de gamle norrønske guder og skikker. Derfor valgte vi og knesette Loke isteden for og døpe han i kirken.
Dette fikk også min far oppleve i edru tilstand.
Vel nok om det, vist du vil vite mere blir jeg og legge med en link til bifrost og knesetting i slutten av innlegget.
Mens dette foregikk så lurte mørke skyer i bakgrunnen, jeg følte meg ikke vel i forholdet, vi prøvde støtt og stadig og snakke om det.
Vi flytta til byen i løpet av våren og der skjedde det etterhvert, jeg fant ut at det var ikke mere for meg i det forholdet, kjerligheta til det andre mennesket i forholdet var over, isteden for og komme hjem etter jobb til min nydelige lille famile så følte jeg at jeg kom hjem til en god venn jeg bodde med og til guttungen.
Samlivsbrudd....jeg smakte på det ordet.....jeg skjønte det var en realitet....Isteden for at jeg skulle leve i ei kunstig boble og leke en lykkelig familie så var jeg mann nok til og stoppe opp og si at dette går ikke lengere og tre ut av forholdet, for det var ikke forhold lengere.
Selvfølgelig ble det ikke godt motatt, men hva skulle jeg gjøre, det var ikke mere kjærlighet der.....
Egoistisk vil kanskje noen si, men da er jeg en forbanna egoist som heller ville leve lykkelig og tilfreds med meg selv, enn og leve i ei kunstig boble. Jeg kunne latt det skure og gå, men da tror jeg at utroskap ikke hadde vært langt unna, og jeg er desverre ikke mannen som går ut og er utro, det hadde jeg bare ikke klart....
Jeg gikk i depresjon, jeg gikk med oppkast og diare i 17 dager, det var tøft for begge parter, men hadde kun krefter nok til meg og Loke.

Jeg flyttet ut etter 3 uker, var ikke langt bort i gata nede i byen. Var tungt og bli alenepappa, men jeg var meg selv igjen og ikke et kunstig bilde av meg selv.
I denne tida fikk jeg kontakt med ei veninne som jeg hadde mista litt kontakt med, men alltid hatt en god kjemi med samt merka at det var noe rart mellom oss.
Ting skjedde og vi ble etter hvert et par og jeg var på ny på vi inn i et forhold, de3nne gangen føltes det annerledes enn de andre forholda jeg hadde hatt, et mere lykkelig forhold, mere latter, mere enighet, mere klare linjer. Jeg følte at jeg kunne være meg igjen.

Jeg har lært i løpet av årene som har gått, jeg har studert ganske lenge på livets skole, men man blir aldri ferdig med det heller. Jeg lærer noe nytt hver dag, kanskje ikke alt er like nyttig, men man lærer.

Så er du i et forhold så skal man kunne være seg selv og ikke utgi seg selv for noe man ikke er, man skal kunne være enig og uenig. Gleder og sorger skal deles på. Ikke minst de små tingene, de som gjør tilværelsen litt lettere og leve med selv om ting ikke er så lett.
Vel det var det i dag, kommer mere........

Dette er meg og mine meninger og det kan INGEN ta i fra meg.

Info om Åsatrofelleskapet bifrost : http://www.bifrost.no/

Info om knesetting : https://www.bifrost.no/seremonier/knesetting

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar