Totalt antall sidevisninger

tirsdag 9. august 2011

Sommern glir forbi...

Sitter nå her på jobben i en pause for meg sjøl, med en kaffe å en røyk og nyte de varme sol strålene,kjennet enda at det er varme der, men kjenne å at den sommervarmen er forbi, det e blitt ei helt annen luft ute, det e blitt hakket vassere ute, det e på tur og bli høst......
Personelig så like eg høsten best, alle de vakre fargene som preger landskapet, fra gult til inntenst orange. Lufta bli friskar og skarpar,dagan bli kortare å sola e kortare og kortare framme, no e vi som bor sørpå litt heldigare enn der eg kjem fra norpå, selv om det blir høst å vinter her nede så miste vi ikkje sola.
Men som sagt så e høsten ei favoritt tid førr meg, og ei ti eg huskr svært godt som unge, skolen begynte, det blei mørkare ute, sælvsagt som vi djævelungan vi va, så utnytta  vi tel det fulle!!!!
Kalde høstkvelder me kos førran ovnen me både kakao å brødskive me brunost.
Tel høstturan oppe i skogen med fatter, å de spennande fisketuran med han. Og dein uendelige ventinga på snø, det va hver morgen å brette opp gardinene å kikke om det var kommet snø, no førr meg så tænke eg på sny som nåkka fa1 skap å drive å fløtte på og kjøre på, men ser litt fram tel dein kommer med mange goe minna med Loke.
Men eg håper i det længste i år at det ikkje bli samme vintern som vi har hadd de to siste åra, førr å sei det sånn så hadde nok ein og en vær værbitt nordlending blitt grønn av misunnelse på de vintran, fra nesten to meter sny tel 40 spek (minus). Eg bærre håpe i det længste, men det håpet e vel det samme som å plokke inn gullrekka på lottoen tel hælga!!!!!
Dåkket legg væl også merke tel at eg surre med skrivinga mi, plutselig e det bokmål så bli det kav nordnorsk to bokstava bortenfor, men har ikke noe godt svar å hvorfor, men e ikkje heilt blitt søring ennu....

Dette e meg å mine meninger,å det e det ingen som kan ta i fra meg

R

1 kommentar:

  1. Personlg skulle jeg ønske sommeren hadde vart noen måneder lenger - som innnbakt søring er det sommer , bading , festing og flørting som er den beste tia , rakk lissom ikke så mye de 2 ukene vi hadde ordentlig sommer i år ....
    Fin blogg du har - fortsett !!!!!!!! :-)

    SvarSlett