Totalt antall sidevisninger

lørdag 8. januar 2011

Mennesker.......

Hmmmmmmmm.......jeg satt her foran datamaskinen og tenkte for meg selv hvor rare vi mennesker er, inkludert meg selvfølgelig, skal ikke sitte her og si at jeg er et dydsmenneske som følger alle regler og er en mønsterborger, har da mine svin på skauen som det heter.
Men jeg ser at vi har lett for og dømme mennesker, om det er meningene demmes, religionen, utseende eller bare for at vi ikke liker den eller dem.
Man blir mobba, man er mobber....... vi tenker lite over handlinger, som vi vet så har en handling som regel en reaksjon, kjenner man mennesket godt så kan vi si noe, så har man ødelagt dagen for dette mennesket, hva er vitsen?
For man vet jo det at vi hater når vi blir utsatt for dette selv, så gjør man dette mot andre.
Vi mennesker vi elsker og liker og er umettelige på katastrofer.
Jeg tenker blant annet på bilulykken i Nord-Norge der 5 mennesker omkom, første gang jeg hørte om den så tenkte jeg i mitt stille sinn da jeg leste om dette på nettet der det var lagt ut metervis med spalteplass og om oppfordringer vist du hadde mobilvideo fra ulykkestedet så ble du oppfordra til og sende inn, da tenkte jeg meg så, hadde de pårørende fått vite noe, eller måtte de lese det på nettet????
Her blir man oppfordra til og tenke på facebook og ikke legge ut ting om ulykker og tragedier før det er gått minimum 24 timer, men vi mennesker er blitt så nyhetshungrig at det er helt greit og lese det på nettet 2 minutter etterpå, for det er jo nyheter og ikke en statusoppdatering......
Men ikke for og ta lett på det så er dette en katastrofe, har fått vite det jeg trenger der og at mine tanker går til de etterlatte
Husker i gamledager da vi mennesker måtte lese dette dagen etterpå i ei papiravis, fysj a meg så bedre værden har blitt.
Jeg må innrømme at jeg liker og lese aviser, jeg syns det er spennende og lese og drømme seg bort, men da er da jeg får tankene mine, på hvordan vi klarte oss før.
Leste her om dagen i Sandefjords blad at folk ringer nødtelefonen for de ikke kommer seg ut av avkjøringen si med bilen sin for at hovedveien er blitt brøyta og det er kommet snø i demmes oppkjørsel........Jøsses tenkte jeg, er det ikke bare og komme seg ut og måke da, eller er vi blitt for late til og bruke musklene våre, eller skitne til det fine tøyet vårt som vi har tatt på oss?
Lurte på hva dem gjorde i gamle dager? Nesten som jeg lurer på om værden eksisterte for 30 år siden, det må sies at dette er sagt i en ganske så sarkastisk tone for dem som leser dette feil!!!
Er yrkessjåfør av yrke, og jeg må ærlig innrømme at vi får mye ufortjent pepper, mye er fortjent også, men som jeg sa tidligere i innlegget her for en hver enkelt handling så er det en reaksjon.
Det er da jeg tenker på hva pokker tenker de andre på?
Eksempel, jeg kommer rullende med mellom 16 og 50 tonn, plutselig så går to felt på veien og over til et felt og her kommer det en bil i full fart bak meg og SKAL forbi, det siste jeg ser før jeg låser bremsene mine er de redde barneøynene fra baksetet for mor og far skal komme seg foran det trege vogntoget, men det det ender med er som regel er at personbilen senker farta enda mere......Da lurer jeg virkelig hva dem tenker med disse menneskene som har så dårlig tid at dem setter sine egne liv på spill og sine barns.....
Hva lærer dem ungene sine med sånne beslutninger?
Tror nok ikke værden blir bedre med meningene mine, men det er i alle fall mine meninger og det er det ingen som kan ta i fra meg!!!

R

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar